Z dniem 3 lipca PKP Intercity wprowadzi duże zmiany w polityce cenowej. Na miejsce 5 progów cenowych wprowadzonych zostanie aż 9 szczebli. Bazowe ceny biletów pozostaną bez zmian. Narodowy przewoźnik przekonuje, że zmiany w cenach biletów zwiększą szansę na podróż w niższej cenie.
Jak informuje PKP Intercity, w celu zapewnienia podróżnym większych możliwości w zakresie zakupu biletów w promocyjnej cenie, w dniu 3 lipca wprowadzone zostaną 4 dodatkowe progi cenowe. Ich liczba zwiększy się tym samym z 5 do 9, wśród których najkorzystniejsze cenowo są oznaczone jako "Super cena". System sprzedaży będzie stopniowo przydzielać bilety w ramach kolejnych progów promocyjnych, co ma zwiększyć szanse na zapłacenie mniej za bilet.
Co to oznacza w praktyce dla pasażera? Do tej pory po wykorzystaniu możliwości zakupu biletów z puli promocyjnych, system przydzielał bilet w cenie bazowej. I tak na przykład, kupując bilet na pociąg EIP z Krakowa do Warszawy z puli Promo 15, płaciliśmy 143,65 zł, po wyczerpaniu tych biletów system przechodził od razu do ceny bazowej, która na to połączenie wynosi 169 zł. Od 3 lipca pomiędzy obecnym Promo 15, a ceną bazową pojawi się jeszcze jeden próg promocyjny, którego cena wyniesie 157,17 zł, a więc ciągle taniej niż cena bazowa 169 zł. W przypadku połączeń kategorii ekonomicznej (TLK oraz IC) bilet na przykładowej trasie Wrocław – Gdańsk w cenie bazowej kosztuje 79 zł. Po wyczerpaniu biletów z rabatem 15% dostępny będzie jeszcze jeden próg promocyjny, w którym bilet będzie kosztował 73,47 zł.
Nowa struktura cenowa obejmuje wszystkie kategorie pociągów (TLK, IC, EIC, EIP) uruchamiane przez PKP Intercity w komunikacji krajowej. Wszystkie ulgi ustawowe będą honorowane i naliczane tak jak dotychczas. Niezmienione pozostają pozostałe oferty PKP Intercity skierowane do różnych grup pasażerów takie jak Senior, Rodzina czy Student. PKP Intercity podkreśla, że wprowadzenie nowych progów promocyjnych nie spowoduje wzrostu cen bazowych.
Dynamiczny system sprzedaży, szczególnie chętnie używany przez linie lotnicze, od lat wykorzystuje także PKP Intercity. Podczas ustalania cen uwzględnia się specyfikę poszczególnych połączeń (np. popularność godzin odjazdu oraz wydarzenia, takie jak koncerty lub imprezy sportowe czy sezonowość), co może wpłynąć na większe zainteresowanie podróżami koleją. Dzięki takim działaniom możliwe jest zachęcenie pasażerów do korzystania z tych pociągów, które mają mniej popularne godziny odjazdu. Pule biletów mogą się zmieniać w trakcie trwania przedsprzedaży. Przykładowo – gdy frekwencja jest niższa niż przewidywana, liczba biletów w promocyjnych cenach może się zwiększyć.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.